Strona 1 z 52 1231151 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 520

Temat: [kompendium] wentylator chłodnicy (duży wiatrak)

  1. #1
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Post [kompendium] wentylator chłodnicy (duży wiatrak)

    Słuchajcie, mam taki problem ze swoją A3

    Po wyłączeniu silnika ciągle słychać działający wentylator pod maską, podniosłem maskę i faktycznie przy chłodnicy na środku ciągle się kręcił. Instrukcja mówi że ma prawo się kręcić kilka minut, ale odczekałem 15 minut i nic! a temperatura silnika spadła do ok. 70C.

    Odłączyłem klemę z akumulatora, odczekałem kolejne minuty, podłączam i znowu od razu wentylator się włączył ...

    normalnie wentylator słychać przez max 10 sekund po wyłączeniu silnika... a tutaj kręci się i kręci!

    co robić!?
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 02-07-15 o 15:29 Powód: edycja tematu

  2. #2
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    1. nie piszemy duzymi literami bo to oznacza krzyk, edytuj temt i popraw

    2. julo23 mial ostatnio taki problem przy BKD i musial wymieniac wentylator, zwarcie na plusie z tego co pamietam
    poczekaj jak on siw wypwoei
    w starych A3 czesto palil sie bezpiecznik kolo akumulatora i robil takie jazdy

    poszukaj na forum, jest troche o tym
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  3. #3
    bazzyliusz's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Nie wiem jak w Audi ale miałem taki problem w w toyocie swego czasu. Otóż przetarł się przewód od wentylatora i tam tak jest, żeby zapobiec przegrzaniu sie silnika zapobiegawczo chodził cały czas. Ale to w japońskiej Toyocie.

  4. #4
    julo23's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zawiercie
    Auto
    Audi A4 B7 BRD, A3 8p BMN
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    22 razy

    Domyślny

    Ja miałem defekt innego typu, miałem uszkodzony duży wentylator, - zwarcie na plusie, (brak odpowiedzi, nie odpowiada) on steruje tym małym. Dlatego jest taki drogi, w ASO nie chcą go samego sprzedać, tylko mozna kupić ten mały lub komplet, (cała obudowa, mały i duży za 1050zł) - ja tak kupiłem.
    Myśle że i tak musisz sie udac do dobrego elektro-mechanika. Niech Ci zdiagnozuje co jest do wymiany, a ja moge służyć częsciami, bo jeśli tylko ten mały masz do wymiany to moge Ci sprzedać za grosze, ale wątpie, bo tak jak mówie ten duży steruje tym małym.
    no ale zobaczymy co Ci stwierdzi mechanior, bo Twój problem jest nieco inny. Mój w ogóle nie chodził, za to mały wirował jak szalony. (efekt lądującego helikoptera)
    Ale dla pewności zapytam w Twojej sprawie u kolegi co mi to naprawiał
    Było: A3 8L 1.9 TDI 110KM,
    Było: A3 8P 2.0 TDI 140KM, BKD
    Było: A4 B6 Avant 1.9TDI 170KM i 380Nm AVF+
    jest: A3 8P 2.0 TDI 170KM BMN
    jest: A4 B7 2.0 TDI 170KM BRD

  5. #5
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    u mnie ten który ty masz do sprzedania (widzialem foto w jakims innym temacie) - to ten szaleje jak glupi po wylaczeniu silnika; i to non-stop, po prostu jak jakby byl jakis zawieszony;

    bylem u znajomego co ma interfejs pod VAGa (taki bluetoothowy), podlaczyl ale tym razem nic nie wykrylo

    ps: przy okazji zauwazylem taka prawidlowosc, chyba nie do konca zgodna z instrukcja -> nie moglem zamknac drzwi pasażera przekrecajac kluczykiem w prawo.. zamykaly sie tylko drzwi kierowcy a pasazera byly ciagle otwieralne

  6. #6
    Zadir's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańsk-Wrzeszcz
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BGU
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Miałem podobny przypadek, okazało się że trzeba wymienić czujnik płynu chłodzącego w chłodnicy.

    Test Vagiem wszystko wykazał

    podłącz się pod kompa i zobacz co będzie

  7. #7
    julo23's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zawiercie
    Auto
    Audi A4 B7 BRD, A3 8p BMN
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BMN
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    22 razy

    Domyślny

    Vaguj na odpalonym i jeszcze mozesz włączyć klime.
    Odczekaj troche. Musi pokazać błąd.

    wentylatory są b.ważne bo jeśli nie prawidłowo pracują podczas pracy silnika to istnieje możliwość uszkodzenia głowicy.
    Było: A3 8L 1.9 TDI 110KM,
    Było: A3 8P 2.0 TDI 140KM, BKD
    Było: A4 B6 Avant 1.9TDI 170KM i 380Nm AVF+
    jest: A3 8P 2.0 TDI 170KM BMN
    jest: A4 B7 2.0 TDI 170KM BRD

  8. #8
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    wskazanie: wentylator chłodnicy - zwarcie do plusa

    julo23: czyli "trafiło" mi się dokładnie to samo co Tobie (?)
    Ostatnio edytowany przez M4ciek - 14-08-08 o 23:47

  9. #9

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    warszawa
    Auto
    audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Mialem ten sam problem, kupilem uzywany duzy wentylator za 150zl w Morach pod Warszawa i po klopocie. Niestety sterownik jest jeden i znajduje sie w tym wiekszym wentylatorze
    )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  10. #10
    M4ciek's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pabianice
    Auto
    Audi A3 (S3 / S-Line mod)
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BKC
    Pomógł
    110 razy
    Podziękował
    80 razy

    Domyślny

    wygląda na to że problem wentylatora chłodnicy to taka częsta przypadłość 8P

    co ciekawe po kilku dniach wentylator zaczął się znowu wyłączać jak gdyby nic... ale i tak część już jest zamówiona... w czwartek zaplanowana wymiana

Strona 1 z 52 1231151 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •