Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 31

Temat: twardy pedał hamulca po postoju

  1. #1

    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wro/Wawa/Gda
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny twardy pedał hamulca po postoju

    przejrzałem na forum tematy o hamulcach, serwach itd. ale dokladnie takiego problemu nie widzialem, u mnie po nocy pedał hamulca (na zgaszonym silniku) jest twardy juz bez naciskania, w czasie pracy silnika nie ma zadnego problemu, po nocy pedał jest tak twardy jakbym nim pompował (mowie tutaj o zgaszonym silniku), czy to kwestia jakiegos zaworu od serwa czy moze wezyka? w trakcie jazdy nie mam problemow z hamulcami
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 09-12-15 o 21:10

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    z hamulcami to nie masz żadnych problemów gdyż tak właśnie zachowuje się sprawny układ hamulcowy a że nic na ten temat nie znalazłeś to zrozumiałe gdyż nikt nie prosi o poradę w diagnozie jak coś działa w 100%, wiadomo przecież, że na zgaszonym silniku pompa podciśnienia nie wspomaga serwa i pedał zawsze będzie twardy, nie musisz wcale czekać całą noc, wyłącz silnik i od razu spróbuj wcisnąć pedał hamulca to zobaczysz jak ciężko będzie się wciskał pod naporem nogi - śpij spokojnie.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  3. #3

    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wro/Wawa/Gda
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    to ze jak sie popompuje na zgaszonym silniku to spowoduje ze pedal bedzie twardy to wiem, chodzi o to ze czasami jest tak ze pedal jest twardy od razu, bez pompowania, wsiadam do auta po nocy i pedal jest twardy jakby "napompowany"

  4. #4
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    a jaki ma byc jak auto nie jest "wlaczone" i pompa nie pracuje ??
    nie szukaj sobie usterek, wszytko jest ok
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  5. #5
    toma126's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kluczbork
    Auto
    sharan tdi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    przeczytaj dokładnie co napisał Sztomel

  6. #6
    Norco's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez johnson Pokaż post
    to ze jak sie popompuje na zgaszonym silniku to spowoduje ze pedal bedzie twardy to wiem, chodzi o to ze czasami jest tak ze pedal jest twardy od razu, bez pompowania, wsiadam do auta po nocy i pedal jest twardy jakby "napompowany"
    Chodzi Ci pewnie o takie zjawisko, że przed włączeniem silnika, pedał już jest tak twardy, że nawet nie da się go wcisnąć.
    Jeśli tak to najprawdopodobniej masz pompę do wymiany (lub regeneracji). Sprawdź przy włączonym silniku jak powoli będziesz naciskał na pedał hamulca, kiedy poczujesz już opór, wciąż naciskając hamulec, czy będziesz miał efekt opadania pedału do podłogi. Jeżeli tak, to zaczyna już pompa przepuszczać płyn - wówczas masz pewność, że efekt twardego hamulca po np. nocce będziesz miał spowodowany pompą.
    Ostatnio edytowany przez Norco - 18-04-09 o 21:33

  7. #7
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Norco Pokaż post
    Chodzi Ci pewnie o takie zjawisko, że przed włączeniem silnika, pedał już jest tak twardy, że nawet nie da się go wcisnąć.
    Jeśli tak to najprawdopodobniej masz pompę do wymiany (lub regeneracji).
    Możesz tę myśl rozwinąć i uzasadnić ? Zasiałeś panikę to teraz to odkręć jakoś sensownie

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Norco
    Sprawdź przy włączonym silniku jak powoli będziesz naciskał na pedał hamulca, kiedy poczujesz już opór, wciąż naciskając hamulec, czy będziesz miał efekt opadania pedału do podłogi. Jeżeli tak, to zaczyna już pompa przepuszczać płyn - wówczas masz pewność, że efekt twardego hamulca po np. nocce będziesz miał spowodowany pompą.
    ale zamieszałeeeeeś przeczytaj to co pogrubiłem w Twojej wypowiedzi i zastanów się jeszcze raz gdzie w tym sens a gdzie logika he he.
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  8. #8
    atal's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    dodam tylko że w każdej nowej A6 A8 jest tak samo że hamulec robi się twardy więc to norma panowie
    6,3l/100km w trasie, prawie jak TDI

  9. #9
    Norco's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pszczyna
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Sztomel Pokaż post
    Cytuj: Oryginalnie napisane przez Norco Pokaż post
    Chodzi Ci pewnie o takie zjawisko, że przed włączeniem silnika, pedał już jest tak twardy, że nawet nie da się go wcisnąć.
    Jeśli tak to najprawdopodobniej masz pompę do wymiany (lub regeneracji).

    Możesz tę myśl rozwinąć i uzasadnić ? Zasiałeś panikę to teraz to odkręć jakoś sensownie
    ... już Ci mówię Miałem kiedyś problem z pompą hamulcową w Fieście - przepuszczała na uszczelkach płyn hamulcowy. Nie hamowała tak jak powinna, a po dłuższej jeździe, jak zostawiłem auto na noc, rano hamulec był twardy jak beton. Dopiero po wymianie pompy problem ustąpił i tego zjawiska już nie było. A żebyś nie powiedział, że układ był zapowietrzony to powiem Ci, że wcześniej układ miał wymieniony płyn i był odpowietrzony, bo przypuszczałem, że może to było przyczyną

  10. #10
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Norco Pokaż post
    Miałem kiedyś problem z pompą hamulcową w Fieście - przepuszczała na uszczelkach płyn hamulcowy. Nie hamowała tak jak powinna, a po dłuższej jeździe, jak zostawiłem auto na noc, rano hamulec był twardy jak beton. Dopiero po wymianie pompy problem ustąpił i tego zjawiska już nie było.
    pewnie czytałeś pierwszy post kolegi i wiesz, że podczas jazdy nie ma on żadnych problemów z hamulcami, objaw twardego pedału hamulca bez włączonego silnika jest normalny gdyż wtedy nie działa wspomaganie hamulców a to, że miałeś problemy z wpadaniem pedału hamulca podczas jazdy to zupełnie inna broszka - przepuszczała uszczelka na sekcjach - i wcale się temu nie dziwię - ale jak pisałem wcześniej - to zupełnie inna "para kaloszy", układ hamulcowy diagnozuje się na włączonym silniku a nie na wyłączonym
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •