Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 14

Temat: Wibracje na kierownicy - hamulce?

  1. #1
    pas5's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bern(Szwajcaria)
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny Wibracje na kierownicy - hamulce?

    Witam,

    Mam Audi A3 ASZ 8L z 2001 roku.
    Przebieg 150tys - wcześniej założone TDI PowerBox, teraz na zimę nie.

    Jadąc ostatnio autostradą zauważyłem drgania, dość spore/wyczuwalne przy prędkości 150 km/h. Pierwsza myśl to wyważenie kół. Jednak po wyważeniu dalej to samo - nadal drży.
    Drgania występują podczas próby przyśpieszania jak i na "luzie", więc z silnika to nie jest. Chociaż dwumas też już daje znać o sobie - drgania na wolnych obrotach "budy".
    Zauważyłem również nierówne hamowanie, takie szarpanie..
    Czy przyczyną mogą być nierówne tarcze hamulcowe? Mogą powodować wibracje na kierownicy podczas normalnej jazdy?
    Założone są jeszcze oryginalne - przejechane mam 150tys km.

    Pozdrawiam.

    PS: Jeśli to tarcze hamulcowe to jakie polecacie?
    Podobno Brembo też się mogą skrzywić, ATE z nacięciami takie sobie(w nacięcia brud się dostaje), niby LUCAS teraz "w modzie"?
    A3 1.9 TDI ASZ - 170KM/385Nm

  2. #2
    mucka38's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zakopane-Myszków
    Auto
    -było :( Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Co do hamowania, jesli sa drgania to na 90% tarcze , ja osobiscie miałem Brembo i nie narzekałem , ale trzeba pamietac ze kazda raczej zagrzana tarcza , po nagłym wjechaniu w wode potrafi dostac odchyłki .
    Zachucały góry
    Zasumiały lasy
    Ka sie zapodziały starodowne casy

  3. #3
    Adriann's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    GKW / GSZ
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    2 razy

    Smile

    hmmm ciekawe bo jak przy 150km moga być drgania od tarcz jeśli tarcze jesli są krzywe to odczujesz przy chamowanu że kerownica telepie a 150km to raczej mogą być od opon .

  4. #4
    mucka38's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zakopane-Myszków
    Auto
    -było :( Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Adriann - czytaj ze zrozumieniem - "Zauważyłem również nierówne hamowanie, takie szarpanie..
    Czy przyczyną mogą być nierówne tarcze hamulcowe? "
    Zachucały góry
    Zasumiały lasy
    Ka sie zapodziały starodowne casy

  5. #5
    lukolo85's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    pawłowice
    Auto
    bylo a3
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    mielem takie samo zjawisko wymiana tarcz na nowe i po klopocie ...
    ale ostatnio mialem dziwny przypadek przy predkosci 150 zaczela mi bic kierownica .... zatrzymalem sie pokrecilem do oporu kierownica i po klopocie ... wczoraj to samo mialem pokrecilem i znow przestala mi bic kierownica ? ktos cos wie co moze byc przyczyna ?
    a3 8l AGR => 118d => 525dA LCI ++ =>?

  6. #6
    Glac's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi A8 4,2 TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    20 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Tak jak już wspomniał mucka38, przy hamowaniu tarcze - tym bardziej przy 150tys od nowości.
    Natomiast przy jeździe ze stałą prędkością to mogą być drgania od opon, albo skrzywionej felgi jeżeli wykluczasz wyważenie. Zamień tył na przód koła i zobacz czy będzie różnica.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lukolo85 Pokaż post
    ale ostatnio mialem dziwny przypadek przy predkosci 150 zaczela mi bic kierownica
    przy opadach śniegu zdarza się, że przyklei się do wewnętrznej strony felgi i masz niewyważone koło.
    Ostatnio edytowany przez Glac - 17-02-09 o 20:57

  7. #7
    larius's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    The Revenant
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    20 razy

    Domyślny

    lukolo85, tak jak pisze Glac, albo masz luzy na drążku kierowniczym i jak go "naciągniesz" obracając kołem do oporu to sie układa, a potem z czasem znów zmienia długość... Trzeba obadać
    Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.

  8. #8

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    lukolo85, miałem podobny przypadek, i jak się okazało na maglownicy pojawiły się luzy, dokonałem regeneracji i jak narazie wszystko ok, pozdrawiam

  9. #9
    lukolo85's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    pawłowice
    Auto
    bylo a3
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    oby nie maglownica bo to spory wydatek troche bede sie musial wtbrac do mechaniczka mojego kochanego dziekuje chlopaki za podpowiedzi przynajmniej powiem jakie sa przypuszczenia pozdrawiam
    a3 8l AGR => 118d => 525dA LCI ++ =>?

  10. #10
    atal's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AEH
    Pomógł
    26 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez lukolo85 Pokaż post
    oby nie maglownica bo to spory wydatek troche bede sie musial wtbrac do mechaniczka mojego kochanego dziekuje chlopaki za podpowiedzi przynajmniej powiem jakie sa przypuszczenia pozdrawiam
    I co było przyczyną? Bo ostatnio również pojawiły mi się mocne drgania kierownicy. Drgania pojawiają się przy prędkości 100 km/h i gdy wciskam pedał gazu to drży dosyc mocno, jak go puszcze to nie ma żadnych drgań, więc koła ok
    6,3l/100km w trasie, prawie jak TDI

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •