Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 51

Temat: grzeje się 1.9 TDI ASZ

  1. #1

    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Leszno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny grzeje się 1.9 TDI ASZ

    A wiec jakis czas temu zakupilem A3 1.9TDI ASZ (130KM) 2001r. po lifcie.
    Proszę nie piszcie że już były takie tematy, przeczytałem wszystkie są podobne nie takie same i nie rozwiązują mojego problemu! 3miesiasce temu jadąc 180km/h coś mi piknęło patrze zagrzał się. Stanąłem na poboczu otwieram maskę wentylatory nie chodzą... pojechałem do mojego elektryka zmostkowal wentylatory były ok. Wymienił mi czujnik od nich (przyjechałem do niego a woda na dole w chłodnicy zimna;/) Następnie mechanik wymienił mi termostat dalej to samo. Dodam że coraz łatwiej go zagrzać. Ktoś mi powiedział że to może być pompa wody- mechanik rozebrał stwierdził że wszystko ok. A autko jak się grzało tak się grzeje dalej. Normalnie wąż który idzie od silnika do chłodnicy jest bardzo ciepły i miękki jak temp. idzie ponad 90C robi się twardy (ale idzie go zgnieść na siłę).
    Co mi radzicie? Uszczelka i głowica chyba są ok bo zbiorniczkiem mi nie wypycha. Dzisiaj próbowałem odpowietrzyć układ (nawiew ciepłym powietrzem na maksa bez klimy)- bez skutków. Może wyciągnąć termostat i zobaczyć jak będzie bez niego ?? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 06-10-15 o 14:24

  2. #2
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    wszystko wskazuje na niedrożną chłodnicę gdyż skoro został wymieniony termostat i sprawdzone wentylatory a chłodnica na dole jest zimna to i nie włączy się wentylator gdyż jego termowłącznik znajduje się w dolnym lewym narożniku chłodnicy, termostat nawet jak się otworzy to z powodu zatkanej w górnej części chłodnicy zimna woda nie odpłynie do silnika robiąc miejsce tej gorącej z górnego węża idącego do chłodnicy,
    pozostało Ci wymontowanie chłodnicy i sprawdzenie jej drożności wlewając w górny króciec wodę z węża ogrodowego (aby było ciśnienie wody) a następnie próba przepchania jej kanalików poprzez wlewanie do niej wody pod ciśnieniem z węża ogrodowego (po jej odwróceniu do góry nogami) w dolny króciec odpływowy, jeśli nie da się jej odetkać to pozostaje wymiana.

  3. #3

    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Leszno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Zapomniałem dodać mój znajomy odłączył wąż na dole a ten do góry ściskał i woda leciała (z tego wywnioskował że chłodnica jest ok) jest możliwe że mimo to jest zatkana? Ale mi też się wydaje że coś jest zatkane.
    Sam raczej nie wyciągnę chłodnicy więc pozostaje mi znowu oddać autko do mechanika Zawiozę i powiem żeby sprawdzili drożność układu a jak nie to szukali dalej. Już nie mam pojęcia co to jest... Ma ktoś jeszcze jakieś rady? Z chęcią wysłucham

  4. #4
    Sztomel's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rybnik
    Auto
    Volkswagen Golf Mk4
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    210 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Audi_A3_1989 Pokaż post
    znajomy odłączył wąż na dole a ten do góry ściskał i woda leciała (z tego wywnioskował że chłodnica jest ok) jest możliwe że mimo to jest zatkana?
    wszystko zależy ile płynu z chłodnicy wtedy wyleciało i jakim strumieniem i jak długo dusił górny wąż,
    zatem proponuję jej na razie nie wyjmować a zdjąć tylko górny i dolny wąż a w miejsce górnego włożyć wąż ogrodowy i puścić wtedy wodę pod ciśnieniem i zobaczyć jakim strumieniem wylatuje z dolnego króćca,
    czy mechanik sprawdzając wentylator zrobił zwarcie na termowłączniku wentylatora w chłodnicy ?
    http://www.a3-club.net/forum/signaturepics/sigpic10577_1.gif

  5. #5
    Miro's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków i okolice
    Auto
    Biały Smok
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    780 razy
    Podziękował
    129 razy

    Domyślny

    moze warto sie udac do innego mechanika, przedstawic mu problem ale nic nie sugerowac
    tamten wie swoje, uwaza ze jak sprawdzil to napewno jest dobre a niestety mielismy juz kilka przypadkow na forum ze mechanicy potafili konkretnie zawalic robote, ktos mial walnieta pompe wody a mechanik sprawdzal i uparcie twierdzil ze jest dobra itd.
    Nie pomagam na PW, nie muszę
    Od tego jest forum i tematy na nim



  6. #6
    Jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Ja bym jednak na tą pompe stawiał w czasie jazdy nie powinien ci sie nagrzac az tak zeby sie wentor zalączył powinien sie zalączyc od około 93-95 stopni przy sprawnym termostacie i czujniku temp oraz pompie wody a nawet przy 200 jak jedziesz to nie nagrzeje ci sie wiecej niz 91 wiec raczej pompa nie domaga

  7. #7

    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Nowa Ruda
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    5 razy
    Podziękował
    4,294,967,295 razy

    Domyślny

    Jak wąż ci twardnieje jak temperatura ci idzie do góry to ja stawiałbym na uszczelkę pod głowicą.

  8. #8

    Data dołączenia
    Apr 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Leszno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Pompa wody na 100% jest ok. A z ta uszczelka jedna rzecz mnie zastanawia a mianowicie- dlaczego nie załącza się duży obieg chłodzenia ?? To że wiatraki się nie włączają to jest spowodowane uszczelką? Wątpię ale z czasem się okaże kto ma rację

    PS Węże mogą twardnieć też dlatego bo im wyższa temp. tym wyższe ciśnienie ale mogę się mylić.
    Ostatnio edytowany przez Audi_A3_1989 - 06-02-09 o 12:00

  9. #9

    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    okolice Krakowa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    może termostat Ci się nie otwiera? (Co prawda wymieniłeś ale...) Ja bym na początek spróbował bez niego, i jak on jest sprawcą to silnika bez niego nie dogrzejesz. Nawet przy sprawnym termostacie i drożnej chłodnicy dolny wąż raczej nie będzie ciepły (teraz w zimę). To, że wąż robi się twardy to normalny objaw ( w układzie robi się ciśnienie pod wpływem temperatury). Jak nie termostat to pozostaje pompa tak jak koledzy mówili albo gdzieś masz zatkane, niekoniecznie w chłodnicy.
    Ostatnio edytowany przez wojtas - 06-02-09 o 17:23
    124 Hp 277 Nm

  10. #10
    tomektmtm's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    ajjjj to trzyyyy !!!!
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    jesli ci sie nie wlaczaja wentylatory to moze poprostu bezpiecznik ?? sparwdzales bezpieczniki na aku ??(taka listwa) sa odpowiedzialne od sterowania wentylatorami, poszperaj na forum o tych bezpiecznikach, duzo tego bylo.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •