Witam
Mam taki problem (pojawił się on niedawno):
mianowicie gdy jadę autem jadąc spokojnie nic się nie dzieje, natomiast gdy chcę dynamicznie przyśpieszyć auto przyśpiesza do momentu gdzieś gdy ma na obrotomierzu 2000 obr\min i przestaje przyśpieszać natomiast obrotomierz pędzi do końca skali. Dzieje się tak na każdym biegu. I zaczyna być coraz gorzej (każde mocniejsze dodanie gazu powoduje taki efekt). Dodam że ASR się nie włącza. Oraz przyśpieszając spokojnie można jechać na każdych obrotachi każdym biegu.
Co to może być ??
Moje auto to Audi A3 1,9TDI 131KM wer.silnika ASZ 6-ścio biegowa skrzynia biegów przebieg 160tyś km
Mi wydaje się że po prostu sypło się sprzęgło - dlatego przy 2000tyś zaczyna ślizgać bo przy tych obrotach silnik ma już dojść spory momęt obr. .
Czy moje przypuszczenia są trafne ?? a może to coś innego?
Jeśli tak to :
czy do mojego typu jest tylko jeden typ sprzęgła czy więcej ??
co tak naprawde najczęściej siada ? tarcza czy koło dwumasowe ??
co najlepiej wymienić - choć napewno najlepiej rozebrać i zobaczyć.
Jakie firmy polecacie (producentów sprzęgieł)?
I najwarzniejsze - w internecie czytałem o wymianach koła dwumasowego na koło stałe - co to daje - czy jest lepsze czy gorsze - czy są jakieś problemy montarzowe czy też urzytkowe ??
Jeżeli ktoś już wymieniał sam sprzęgło był bym wdzięczny za rady i jeśli ma fotki to o ich przesłanie.
Dzwoniłem do sklepu z częściami i mają komplet naprawczy sprzęgła LUK GI za 725zł i Proset za 875 zł ,zestaw zawiera docisk, łożysko tarcze kołodwumasowe ale sprzedawca nie wiedział czym się różnią - może ktoś z was wie??- ; powiedział mi że jak rozbiore to mam mu podać numery z sprzęgła to on wtedy sie dokładnie dowie jaka jest różnica.