Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 18

Temat: Amortzatory Bilstein B4 - sport czy zwykłe?

  1. #1
    jaro.cracow's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BMJ

    Domyślny Amortzatory Bilstein B4 - sport czy zwykłe?

    Witam po raz pierwszy

    Po dłuuugich poszukiwaniach w koncu udalo sie kupic A3 i przydalo by sie zmienic amortyzatory.

    chcialbym sie upewnic w doborze amorkow.

    z kodow wyposazenia moje A3 Attraction 1.9 TDI ASZ wynika ze posiadam:
    G66 = front shock absorption
    1JK = rear shock absorption, sports design

    Czy tzn ze na przod zakladam zwykle a na tyl sportowe? Czy przod-tyl sportowe? A moze przod-tyl zwykle?

    1)
    amortyzator przód
    zawieszenie standardowe
    BILSTEIN B4-gaz
    VNE-4574

    2)
    amortyzator przód
    zawieszenie sportowe
    BILSTEIN B4-gaz
    VNE-4575

    3)
    amortyzator tył
    zawieszenie standardowe
    BILSTEIN B4-gaz
    BNE-2916

    4)
    amortyzator tył
    zawieszenie sportowe
    BILSTEIN B4-gaz
    BNE-2917


    chcialbym wymienic same amory tak aby pasowaly do mojego zawieszenia bez sprezyn no chyba ze bedzie taka koniecznosc. z badan diagnostycznych wynikalo ze amorki sa w niezbyt dobrym stanie.
    czy proponujecie wymienic rowniez sprezyny i jakie by to ewentualnie mialy byc.

    dziekuje i pozdrawiam klubowiczow

  2. #2

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ośw - Krk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Ja mam u siebie te same kody wyposażenia:


    Jak widać powyżej obydwa dotyczą zawieszenia sportowego

    i ten sam silnik. Wymieniałem na sportowe (VNE-4575, BNE-2917) i pasowały bez problemu, poza amortyzatorami polecam wymienić poduszki i łożyska amortyzatorów.
    Na forum ktoś kiedyś pisał że można wsadzić normalne amory do sportowego zawieszenia jak i na odwrót i podobno też wszystko pasuje (długości amortyzatorów różnią się tylko nieznacznie), ale nie sprawdzałem tego na własnym a3.

    Sprężyn raczej nie ma sensu wymieniać, chyba że chcesz w jakiś sposób zmodyfikować parametry zawieszenia (obniżyć, utwardzić albo odwrotnie)

    A tak z ciekawości to jak Ci się jeździ sportowym zawieszeniu? nie trzepie za bardzo??

  3. #3

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Seat Ibiza SPORT
    Model
    Inny
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    27 razy
    Podziękował
    28 razy

    Domyślny

    jaro.cracow zakładaj BILSTEIN (zawieszenie sportowe) przód jak i tył, ja mam zawieszenie sportowe i zakładałem właśnie takie i powiem, że jeździ się naprawdę dobrze.
    Jeżeli chcesz być na 100 % pewny jakie masz zawieszenie to spisz oznaczenie sprężyn (ilość i kolor kropek) oraz numer na oryginalnych amortyzatorach.
    Można to zrobić samemu, zdejmując koło i przecierając mokrą szmatką amortyzator i sprężynę.
    Po tych oznaczeniach w Etce ustalisz co masz, jeżeli nie masz Etki to zrób fotki, czy napisz co jest a ktoś z forum czy ja sprawdzimy Ci co tam masz.
    Ja już pisałem wcześniej o wymianie amorków i reperacji zawieszenia, przeczytaj uważnie bo możesz przy okazji sprawdzić inne, rzeczy jakie są w autku.
    Pozdrawiam
    Tomasz_W-wa
    Tomasz_W-wa

  4. #4
    Jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    ja proponuje KYB ultra sr i powiem szczerze ze naprawde fajnie sie na nich jezdzi
    Znajdz spręzynki od ambition sa -16 mm niższe ale z połączeniem z KYB ultra sr rewelka
    Ostatnio edytowany przez Jacek - 16-09-08 o 22:05

  5. #5
    jaro.cracow's Avatar
    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    3.2 BMJ

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kowyx Pokaż post
    A tak z ciekawości to jak Ci się jeździ sportowym zawieszeniu? nie trzepie za bardzo??
    no właśnie troszke sztywno i trzepie, ale może po zmianie na nowe amorki będzie lepiej?

    Kowyx a Tobie jak się jeździ na tych Bilsteinach?

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Kowyx Pokaż post
    poza amortyzatorami polecam wymienić poduszki i łożyska amortyzatorów
    jaki jest koszt takiej wymiany? pewnie sie skusze zeby wszystko gralo.


    poza tym coś mi puka z przodu. z tego co czytalem na forum to moga byc tuleje wahacza. pewnie będą do wymiany :/

    Jacek zaproponował Kayabe, hmmm
    z tego co się orjentowałem to wyszły by taniej od Bilsteinów
    + amorki z lekkim obnirzeniem - chyba nie byłoby źle.

    kurcze nie wiem, bardziej przekonany jestem do tych Bilsteinów
    mam kocioł w głowie co założyć i gdzie kupić

  6. #6
    Jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Jesli chcesz miec
    - wygląd -16 mm
    -komfort
    -oraz w miare sportową jazdę
    proponuje KYB ultra sr + sprezynki od ambition
    Jestem przekonany ze bedziesz zadowolony tzn oczywiscie jesli ma to byc taki kompromis miedzy sportem a komfortem
    KYb około 1100 zł + uzywane sprezynki ? zł
    łożyska oraz gumy warto wymienic bo to jedna robota a na długi czas spokój
    Za łożyska amorków to w cenie wymiany amorków

    Jest jeszcze jedno rozwiazanie Koni sport około 1700-1800 zł z tego co pamiętam aha no i maja regulacje siły tłumienia tzn mozesz sobie regulowawac twardosc kiedy tylko chcesz w pare chwil obnizają około -35 mm rowniez polecam i naprawde równiez fajnie sie na nich jezdzi
    Ostatnio edytowany przez Jacek - 17-09-08 o 22:19

  7. #7

    Data dołączenia
    Jun 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    jeżdze na Koni Sport i powiem szczerze nie zamieniłbym na żadne inne. Zawias ambition.
    Możesz regulować siłe tłumienie ale obniżyć?? Jacek w jaki sposób?
    A3 1.8 AGN Ambition by marti - było...


  8. #8
    Jacek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa-Wilanów
    Auto
    VW
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0 TDI - CUNA (184 KM)
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Kolega ma zwykłe zawierzszenie i chodzi mi o to ze jak założy spreżyki od ambition to bedzie miał -16mm a w dodatku z połączeniem z KYB bedzie mozliwa regulacja twardości amorków

  9. #9

    Data dołączenia
    Oct 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ośw - Krk
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Tak na początek to wydaje mi się że kolega jaro.cracow ma właśnie zawieszenie -16, tak by wynikało z kodów wyposażenia jakie podał w pierwszym poście. Wydaje mi się że takie zawieszenie można było zamówić do każdej wersji wyposażeniowej, z tym że w
    Ambition szły od razu. Kolega jak widać ma takie w Attraction a ja mam takie w Ambiente. Jeszcze dla pewności można by zrobić jak napisał Tomasz_W-wa - sprawdzić oznaczenie sprężyn (kolorowe kropki).

    Jeśli o koszta:
    Amortyzator przód 2x185,-
    Amortyzator tył 2x165m,-
    Dwa komplety odbojów i osłon (Bilstein) w sumie 120,-
    Dwa łożyska z poduszkami na tył (Febi) 60,-
    Dwa łożyska amortyzatora na przód (lemforder) 30,-
    Dwie poduszki amortyzatora na przód (lemforder) 80,-
    Dwa łączniki stabilizatora (Febi) 80,-

    w sumie 1070 PLN

    Wszystko zakupione w AutoPartner

    Można jeszcze wymienić mocowanie stabilizatora (2 x guma + 2 x obejma ) dobry komplet nie powinien przekroczyć 100,-. Tyle jeśli chodzi o pierdoły przy amortyzatorze. Przy wahaczu zaczyna się kolejna wyliczanka ale niestety nie znam szczegółów - podjechałem do mechanika i poprosiłem żeby mi wymienił wszystkie pierdoły na wahaczu



    to będą chyba dwie tuleje plus sworzeń na wahacz

    Jeśli chodzi o komfort jazdy to po wymianie mogę powiedzieć że poprawa jest zauważalna, lepiej wybiera nierówności, mnie się buja, i amory już nie dobijają. W moim przypadku amory i poduszki były już tak sprane że po wymianie całe auto poszło ze 1,5 - 2 w górę. Jeśli chodzi o komfort jazdy ogólnie na tym zawieszeniu to na równym asfalcie jest bajka... problemy zaczynają się na polskich drogach... niektóre krakowskie dukty doprowadzają mnie do szewskiej pasji, telepie, rzuca i można osłonę zgubić na koleinach.

    Nie próbowałem ale wiele osób już się na forum wypowiadało, że rewelacyjnie jeździ się na zawieszeniu koni sport, podobno jest to najlepszy kompromis pomiędzy fajnym wyglądem (mowa o obniżeniu samochodu) sportowym prowadzeniem i względnym komfortem... kwestia tylko ceny takiego zestawu...

  10. #10
    mazzi's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam,

    znalazłem w kodach wyposażenia taki wpis:

    1GL Front shock absorption, sports design 2

    Planuję wymianę amortyzatorów z przodu i nie wiem jakie będą pasowały. Może ktoś z Forumowiczów zmieniał, albo wie jakie należy kupić? Proszę o pomoc

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •