Witam.
Jak w temacie - jak,którędy i gdzie sprawdza się stan oleju w skrzyni. (1.8 97r.)
Chcę sprawdzić bo jest trochę mokro przy osłonie przegubu. Może jakieś foty.
Pozdr.,Leszek.
Poniżej pytanie o cieknącej osłonie przegubu.
Witam.
Jak w temacie - jak,którędy i gdzie sprawdza się stan oleju w skrzyni. (1.8 97r.)
Chcę sprawdzić bo jest trochę mokro przy osłonie przegubu. Może jakieś foty.
Pozdr.,Leszek.
Poniżej pytanie o cieknącej osłonie przegubu.
Ostatnio edytowany przez klamamoto - 05-08-15 o 16:47
|
Poziom plynu w skrzyni sprawdza sie odkrecajac korek w skrzyni i wkladajac palucha. Korek jest na gorze pokrywy skrzyni a oleju powinno byc na ok 1cm od krawedzi
Co do smaru przy przegubach to nie ma to zwiazku ze skrzynia.
W naszych A3 polaczenia miedzy polosiami a skrzynia jest wykonane w ten sposob ze izoluje te dwa "smarowidla" od siebie. Tzn odkrecenie polosi nie skutkuje wyciekiem oleju ze skrzyni biegow (tak jak ma to miejsce w wielu innych autach).
Jesli masz "zapocone: przy ktorejs oslanie przegubu to po prostu musisz szybko wymienic gumowa oslone przegubu zanim zacznie sie tam dostawac piach czy inne smiecie, ktore szybko skracaja zycie samego przegubu.
Jesli chodzi o taka oslone na przeguby zewnetrzne to koszt ok 30zl bo ostatnio upowalem.
Kupiłem osłonę przegubu (wewnętrzny-lewy) i teraz pytanie czy sama jej wymiana coś pomoże bo osłona jest mokra w oleju.......czy może wina leży po stronie jakiejś uszczelki (oringu) w skrzyni.....
Jeszcze zapytam jak się zabrać do wymiany tej osłony.....przy kole pewnie też trzeba odkręcać półoś.....
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: Sob 09 Wrz, 2006 14:45 ]
....naprawdę ....nikt nie pomoże....
Jakbys uwaznie przeczytal moj post powyzej to byc juz dawno wiedzial.Oryginalnie napisane przez kot_ik
Przy przegubie od strony skrzyni (wewnetrzny) nie ma zadnego oleju. Jesli tylko smar pod oslona przegubu.jak masz ja uszkodzona to normalne ze masz wszystko w okol opryskane smarem. Przegob wiruje bardzo szybko w zwiazku z tym wyrzuca sporo smaru.
Jak kupisz zestaw oslony dobrej firmy to powinien byc w komplecie smar do przegubu.
Jak juz wyjmiesz polos to warto sam przegub rozlozyc, obejrzec slizgi i kulki i zobzczyc czy powierzchnie nie maja zadnych uszkodzen (jak nie jezdziles za dlugo z rozerwana oslana to nic sie nie powinno stac). Zlozyc przegub, zaaplikowac nowy smar, dokladnie scisnac opaskami nowa oslone (powinny byc w komplecie nowe opaski).
Zadnego oleju w skrzyni nie ruszasz
koledzy jak wymienić tą osłone przegubu ta gumową. odp szybko bo rozebrałem i nie moge zdjąc krzyzaka
Mam 2 pytania, pierwsze dotyczy wycieku jak na załączonym obrazku, skąd to może byc i co trzeba naprawić zeby znikł
druga sprawa jak zbadać przeguby? ponieważ ręką trzymając za przedłużenie przegubów (łączenie między nimi) mogę poruszać prawo lewo góra dół, ale w trakcie jazdy i skrecaniu nie słychać żadnych stuków, jedyne co zaobserwowałem, to przy hamowaniu silnikiem słychać regularne trekotanie równe z obrotami.
Jakieś rady??
Ostatnio edytowany przez mariusz.byd - 15-09-14 o 09:24
Gdy ktoś stara się mnie wyprzedzić ///
obrazki sie nie ładują
poprawione coś z serwerem było :/
Gdy ktoś stara się mnie wyprzedzić ///
Wyciek prawdopodobnie z zielonego kołnierza on uszczelnia wejście przeguba do skrzyni i bardzo łatwo go uszkodzić i skrzywić sam to przerabiałem bodajże w golfie 3 ale miałem akurat taki sam używany lecz w dobrym stanie i pomogło niestety nie wiem czy są one dostępne w zestawach naprawczych. Ale może ktoś będzie miał inną teorie niż ja Co do przegubów nie wypowiem się bo teoretycznie minimalny luz jest potrzebny i jedyny sposób jaki znam to wlasnie dawanie po garach na skręconych kołach...
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)