Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1 do 10 z 17

Temat: brak jej mocy

  1. #1
    madlady's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    cb
    Auto
    ślicznotka
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny brak jej mocy

    nie wiem czy uda mi sie dobrze ujac problem..postaram sie,wiec tak auto jezdzi normalnie poza tym,ze bywa,ze ma objawy jakby nie dzialala przeplywka...co jest jednak starsznie wkurzajace kiedy raz da rade bez probkemu 170 a raz 140 i wiecej nie idzie..a obroty z 3 do 4 ida bardzo wolno
    kolega uasz z forum podlaczyl VAG pokazal nastepuje bledy:
    :1237 - Zawór odcinania dopływu paliwa - N109, Zawór odcięcia paliwa - N109
    575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
    741 - Kontrola pedału hamulca
    17878 - P1470 EVAP Emission Contr.LDP Circ Electrical Malfunction (mowi ze to usterka elektryczna, ale nie zwarty anie nie ma przerwy... usterka funkcjonalna..?)
    jednak bledow bylo wiecej ,ale uasz stwierdzil,zeby sprobowac je pokasowac,nie wiem czy to dobrze czy zle,bo sie nie znam,w kazdym razie te powyzej sie nie daly skasowac.
    dodatkowe info :
    jest zalozone odciecie przez co moze wyskakiwac n109...ale sa spekulacje ,ze to moze byc problem i od niego wyskakuja inne?
    czasami miga kluczyk czyli immobiliser?ale to nie ma zwiazku z brakiem mocy
    silnik to agr
    jesli pomoglo by to cos,to w topicu o moim aucie jest cala lista rzeczy ktore wymienilam..
    Ostatnio edytowany przez madlady - 29-04-08 o 15:29



  2. #2
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Hej,
    rozmawialismy o tym i myślę, że błąd 741 można wykluczyć jako sprawce problemów z mocą... Na VAG na odpowiednim kanale (przy tempomacie) można sprawdzić stan wyłączników na pedale hamulca - jeśli jeden z nich nie działa, to sugerowałbym wymienić/naprawić. Czasem lubią się zawieszać.
    Z początku zignorowałem też 1237, ale później znalazłem w sieci coś na temat powiązań tego zaworka ze słabą mocą - radziłbym go sprawdzić, przeczyścić ew. Normalnie zawór ten służy wyłącznie do gaszenia auta, ale jak sie nie otwiera na maxa, to może być za mało paliwa = za mało mocy. Zawór znajduje się na pompie wtryskowej, jak opisane w w/w artykule.
    Kolejny błąd - 575 - sugeruje problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania - tutaj najlepiej by było sprawdzić w blokach pomiarowych wskazania tego czujnika przy zgaszonym silniku i podczas jazdy - jak uszkodzony, to też może mieć spory wpływ na mniejszą moc
    No i ostatni błąd - 17878 - to jakiś obwód kontroli emisji, ale kompletnie nie kminie o co tu biega... Rozszyfrowałem tylko że LDP to może być Leak Detection Pump, czyli pompa wykrywania wycieków?? Nie mówi mi to sporo. Może mieć coś wspólnego z EGR, ale nie dam sobie głowy obciąć. Tak czy siak może być powiązany z poprzednim, bo jeśli zafałszowane jest ciśnienie doładowania, to również może nie być w stanie prawidłowo oszacować emisji.

    To tyle co mi się udało rozkminić, może ktoś jeszcze coś tutaj ciekawego wymyśli.
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

  3. Podziękowania dla BartOwl za pomoc w problemie

    madlady (29-04-08)

  4. #3
    madlady's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    cb
    Auto
    ślicznotka
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    dzieki BartOwl no wiec poczylam sie jak detektyw no i po przeczytaniu tamtego linku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76518 zaznaczajac ,ze JESTEM LAIKIEM ,wiec moge palnac jakas bzdurelub zasugerowac sie czyms przeczytanym w necie co niekoniecznie musi byc prawdą, oto co mi sie nasunęło:
    741 - sprawcą pewnie nie jest,ale czy dobrze rozumiem,ze to chyba ma zwiazek u mnie wtedy z miganiem kontrolki zwojów raz poraz podczas jazdy..(???)miganie tej kontrolki moze oznaczac brak stopow,a blad jest opisany jak cos z pedalem hamulcow-nie wiem czy dobrze to skladam do jednego czyli wychodzi,ze 741 = miganie i dzialam według Lariusowej teorii,ze to wszystko wlasciciwe moze byc objawem jednego)
    w kazdym razie odnosząc sie do problemu opisanego w linku - miganie kontrolki od świec,bylo zwiazane wlasnie ze spadkiem mocy, i tam wyskakiwal Właśnie 1237 - zawór odcięcia dopływu paliwa.

    Czyli dobrze kminie?,ze 741 + miganie kontrolki swiec,wiec = 1237,wiec 741 moze nie oznaczac jedynie kontroli hamulca,ale tez z ejest problem z mocą?
    i tu taka mała dygresja...bo jesli tak jest to sie wkurzam - zmienialam niedawno stopy dlatego,ze to migalo i mechanik kazal,ale migac nie przestalo!czyli wychodzi ze automat stopu nie byl potrzebny bo to nie on byl problemem !
    czyli wtapianie przez bezsensowne diagnozy mechanikow,a teraz druga dygresja dotyczaca na szczescie wtopy ktora chyba nie bedzie miala miejsca (ale tak to jest ze zawsze za brak wiedzy sie placi)a tez zwiazana z problemem - inna kontrolka co miga raz po raz to kluczyk - oraz objaw raz na sto ze niechce odpalic - uslyszalam,ze mam do zrobienia immobiliser...
    A teraz czytam ze zepsuty zawór n109 objawia się poza spadkiem mocy tez brakiem możliwości odpalenia motoru .

    Tzn,ze migajaca kontrolka swiec to nie zepsute hamulce czy stopy ,migajaca kontrolka kluczyka to nie zepsuty immobiliser ,to,ze czasem niechce odpalac to tez nie zepsuty immobiliser+bledy 741 i 1237 wszystko to oznacza popsuty zaworek..nie wiem czy dochodze to dobrych wnioskow ,ale jesli tak to szok ze auto pokazuje az tyle objawow popsucia sie jednej rzeczy,a mechanicy ktorzy pol zycia spedzili w scianach serwisu audi Bydgoszcz zamiast zebrac do kupy wszystko i pomyslec mysla,ze ja caly czas cos wymyslam(!)ze blad zaworka pokazuje sie wedlug nich dlatego,ze mam tam zalozone odciecie,ze kontrolka kluczyka to rozwalony immobiliser,a kontrolka swiec to awaria automatu stopu.. a jak mam racje-to teraz hehe ja mala blondynka mam tam wpasc i im powiedziec ze we wszystkim sie pomylili ?
    co o tym myslicie ?
    nie wiem jeszcze co to ten ostatni blad i czy mozliwe jest ze wymiana zaworka tez nic nie da bo przyczyna tkwi w zlym podlaczeniu odciecia?bo moze to wszystko dlatego?
    Ostatnio edytowany przez madlady - 29-04-08 o 14:53



  5. #4
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    ja po przeczytaniu tamtego artykułu widze to podobnie, chociaż tak... migająca kontrolka świec od zawsze oznaczała problemy związane ze sterownikiem silnika. Po prostu nasze autka tak to zgłaszają. Ja tu nadal widze 2 problemy. Po pierwsze - zaworek. Sprawdź to, wyczyść, ew. wymień i patrz co zniknie. Drugi problem moim zdaniem to czujnik ciśnienia, ale to trzeba potwierdzić na VAG patrząc na to co pokazuje. ten ostatni błąd to może być efekt tych błędów i złych wskazań czujnika ciśnienia, ale niekoniecznie. No i pedał hamulca, to może być zacinający się wyłącznik, ale jest raczej kompletnie nie związane ze spadkiem mocy.
    Tak więc zacznij od zaworka i eliminuj błędy jeden za drugim. Taka jest moja rada.
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

  6. #5
    madlady's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    cb
    Auto
    ślicznotka
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    no z tymi stopami tzn 741 i kontrolka to ja wlasnie mysle,z ejednak moze hehe bo patrz co koles napisal co mial problem z moca -ośmieliłem sie Was drodzy PRZYJACIELE poprosić o rade dotyczącą mrugania kontrolki świec żarowych (check). Problem polegał na jednym skoku obrotów przy odpaleniu na rozgrzanym motorze tzn. kolo 60 stopni a następnie po jakiejś minucie wywalalo błąd poprzez pulsowanie równomierne kontrolki od świec. Doradziliście: Zrób test i tak zrobiłem. Poza kilkoma małoznaczącymi błędami które defakto dało sie usunąć bez powrotnie zostawał jeden.... Właśnie 1237 - zawór odcięcia dopływu paliwa. Najlepsze jest w tym wszystkim to ze podczas rozruchu przy temperaturze mniejszej niż (koło) 60 stopni wszytsko jest dobrze obroty nie skaczą wcale i mało tego VAC- COM nie wywala tego błędu. Zauwazylem ze podczas jazdy po odpaleniu na rozgrzanym motorze (jazda z pulsującą kontrolką świec) w autku dimatralnie spada moc co da się zauważyć "gołym okiem". Pomóżcie najdroźsi... Napiszcie mi gdzie mam szukać tego zaworu a może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto jest doktorkiem od TDI i mi pomoże. Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu...koniec cytatu
    to teraz musze znalezc kogos kto mi to wykreci,ale chyba nie Ci mechanicy hehehe?
    Ostatnio edytowany przez madlady - 29-04-08 o 15:01



  7. #6
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny

    Jeżeli zawór N109 , to tu też rolę może odgrywać przekaźnik 109... Może co jakiś czas na chwilę się wyłączyć co objawi się czkawką silnika...i ew błędem

  8. #7
    madlady's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    cb
    Auto
    ślicznotka
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    a rozwalony n109 moze byc konsekwencja zlego zalozenia odciecia?i jak go zmienie wyczyszcze to i tak moze to nic nie dac bo problemem odciecie?no i co to jest ...-17878 - P1470 EVAP Emission Contr.LDP Circ Electrical Malfunction ?



  9. #8
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    nie mylmy przekaznika 109 z zaworkiem N109. zaworek ten sluzy do odcinania paliwa w celu zgaszenia silnika. czasem (wynika z artykulu ktory wrzucilem) najwyrazniej sie potrafi przybrudzic i nie otwiera sie do konca. podczas normalnej pracy silnika ma byc otwarty na maxa i tyle. przekaznik 109 z tego co pamietam zasila elektronike silnika, zreszta madlady nie wspominala o czkawce, tylko malej mocy. ja bym sprawdzil zaworek, a pozniej czujnik cisnienia, bo w sumie glownie jego podejrzewam o sprawianie problemow.
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

  10. #9
    madlady's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2006
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    cb
    Auto
    ślicznotka
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    no czkawki nie ma ,a co Wy na ten ostatni blad i to odciecie ,jakie macie zdanie?
    kurcze no przydalby sie ktos kumaty z Bydg albo chociaz okolic ,chyba,ze poczekam do zlotubo jechac do tych mechanikow ..



  11. #10
    BartOwl's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Focus / XL600V
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    na zlocie chętnie pomoge, bede mieć VAGa i komplet kluczy na pewno ;]
    BartOwl @ kiedyś czerwona A3 ASZ-Q dziś Focus 2.0TDCi & Honda XL600V Transalp
    Na forum wybitnie rzadko
    [[[ dodawanie zdjęć do sygnaturek zepsute!!! ]]]

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •